מוצר נוסף בהצלחה
ברכישתכם אתם הופכים שותפים לעשייה חינוכית-חברתית והופכים את המשפחה שלכם למשפחה מאושרת!
כאן הקנייה בטוחה
כאן הקנייה בטוחה

יום העצמאות ויום ירושלים - להפגש עם הזמן

זמינות: קיים במלאי
₪15.00
₪12.00

תיאור

מיוחד הוא יום העצמאות מכל חגי ישראל בכך שהוא מהווה נקודת זמן חדשה במעגל המועדים בלוח השנה העברי. למרות שעברו כבר שבעים וחמש שנה מאז תיקנו את הנוסח המיוחד הזה הרבנים הראשיים לישראל יחד עם מועצת הרבנות הראשית בה היו חברים גדולי ישראל רבים, עדיין ישנם סידורים רבים בהם נוסח זה אינו נמצא.

לאחר הניצחון הגדול במלחמת ששת הימים, בעזרת ה', בשנת תשכ"ז, הוסיפה מועצת הרבנות הראשית ותיקנה לומר תפילה מיוחדת גם ביום כחי באייר, יום שחרור ירושלים.

אכן, בתודעת הזמן של עם הנצח הקיים כבר שלושת אלפים וחמש מאות שנה, ימים מיוחדים אלו עדיין נחשבים 'חדשים', ולכן תיקונים אלו טרם התקבעו בכל הסידורים.

משום כך מצאנו לנכון להוציא לאור את הנוסח המלא של התוספות המיוחדות ליום העצמאות ויום ירושלים, בנוסף לעיון בפרקים הנבחרים הנאמרים ביום העצמאות כדי ללמוד וללמד מהי המשמעות המיוחדת של ימים אלו על פי השקפתה של תורת ישראל. החיבור המיוחד ליום הזיכרון הקודם ליום העצמאות וזיכרון הנופלים במערכות ישראל, מעניק לנו גם הוא את נקודת המבט הראוייה ליום העצמאות ויום ירושלים.

יום 'העצמאות' הבא מיד לאחר חג 'החירות' ובהמשך יום שחרור ירושלים,ימים מיוחדים שבין חג החרות לחג מתן תורה, מאפשרים לנו להתבונן בשאלה 'מה בין חירות לעצמאות?', ודווקא מתוך כך לעיין וללמוד על משמעותם הרחבה של ימים מיוחדים אלו.

בשנה זו אנחנו עומדים בפני אתגרים קשים מבית ומחוץ. על כן יום הזיכרון, יום העצמאות ויום ירושלים בשנה זו יהיו שונים בעוצמתם משנים עברו, ועוצמה זו באה לידי ביטוי גם בעיון זה.

יהי רצון שנדע כולנו יחד לצאת מעבדות לחירות אמת, ומתוכה לעצמאות של אחדות לאומית ורוחנית כאחד, בדרך לגאולה השלמה ולירושלים הבנוייה במהרה בימינו!


דגם: מגילת-אסתר-להפגש-עם-הזמן

כתבו ביקורת

  • איסוף בתשלום - החבילה נשלחת לנקודת איסוף הקרובה לביתכם - ₪20.00
  • טיפול ומשלוח להזמנות גדולות - ₪80.00
  • איסוף עצמי ממעלה אדומים (העוגב 1) - ₪0.00
  • טיפול ומשלוח עד הבית (עד 7 ימי עסקים) - ₪40.00